Tot Andreea a fost și cea care s-a ocupat de pregătirea cărții pentru tipografie. Google “m-a ajutat” și am găsit o mică afacere de familie, din București care tipărește cărți în număr redus.
Am colaborat cu ei exemplar și mi-au răspuns de fiecare dată cât mai clar și pe înțelesul meu la orice întrebare. Recunosc, a fost partea care mi-a plăcut cel mai puțin: hard sau soft cover, hârtie lucioasă sau mată, dimensiune cotor, bleed, margins , broșare cu termoclei etc. Tot soiul de termeni necunoscuți mie. Am învățat foarte multe și partea bună e că la a doua carte voi putea să îmi exprim dorințele mult mai clar și ușor.
În perioada în care Andreea pregătea pdf-ul pentru forma finală conform nevoilor tipografiei eu m-am ocupat de primirea ISBN (International Standard Book Number). Procesul este unul foarte clar explicat pe site-ul Bibliotecii Naționale a României. Aveți acolo lista condițiilor ce trebuie îndeplinite împreună cu actele ce trebuie pregătite. Tot procesul l-am făcut online, prin e-mail, iar cei de la Biblioteca Națională mi-au răspuns prompt la fiecare întrebare ori de câte ori le-am scris. ISBN-ul l-am primit pe adresa de e-mail după aproximativ 5 zile de la trimiterea actelor (cartea împreună cu coperta în format .pdf final și un formular ISBN).
Partea care mi-a fost neclară și despre care nu am găsit foarte multe informații a fost cea de generarea a codului de bare care trebuie să apară pe coperta din spate a cărții. După ceva research am găsit online o mulțime de siteuri care pot crea aceste coduri. Eu l-am ales pe acesta, care este gratuit.
Ultimul pas înainte de tipărirea celor 70 de bucăți inițiale a fost tipărirea unui exemplar pentru a verifica dacă mai este nevoie de alte ajustări.
Am avut mari emoții când am primit acasă prima carte. La exact un an de zile îmi țineam visul în mâini.
A fost greu, dar aș face totul exact la fel și aș colabora tot cu Ioana, Andreea și cei de la Color Cube.
P.S. Mulțumesc Magnolia Brașov, Dei Frati și Dăfud Dudes pentru sponsorizări și susținere.